آخرین مطالب

کلاسیک

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
کفش،-کفی-و-ارتوزهای-پا.jpg

کفش طبی ساقدار

در درمان ، انحرافات راه رفتن مانند راه رفتن با پنجه رو به داخل، راه رفتن روی پنجه- اختلالات و بدشکلی های پا از جمله پای چنبری(Club Foot ) و دفورمیتی های انگشتان مانند هالوکس والگوس، چرخش و بی ثباتی های مچ (Hyperpronation ) – صافی کف پا(Flat Foot ) و درمان غیر مستقیم انحرافات مفاصل زانو Geno varum یا پای پرانتزی ، Bow leg یا Geno varum Back Knee یا عقب زدگی زانو یا Genorecurvatum کاربرد وسیع دارد و درطرح ها و رنگ های مختلف موجود می باشد. در این قسمت عکس کوچکی از انواع مدل ها ارائه شود ولی با افکت مناسب و سرعت بالا(برای جلوگیری از کپی)

کفش طبی جبران کوتاهی

جهت جبران اختلاف اندام تحتانی، قابل طراحی در داخل و زیر کفش(در رنگ ها و طرح های متنوع).

کفش پنجه برعکس

این کفش پا را در وضعیت ابداکشن ساپورت میکند و در درمان متا تارسوس ادداکتوس و پا چنبری(club foot) تجویز میشود.

کفش بی وزن کننده پنجه پا

در بیماران دیابتی که دارای زخمهای باز و وسیع در ناحیه پنجه هستند .بی وزن شدن در ناحیه دارای زخم سبب تسریع التیام و درمان بافت میگردد – متعاقب شکستگی استخوان های انگشت و سینه پا بمنظور عدم اعمال فشار به بافت آسیب دیده.

کفش بی وزن کننده پاشنه پا

در بیمارن دیابتی که دارای زخمهای باز و وسیع در ناحیه پاشنه پا هستند – متعاقب شکستگی استخوان پاشنه که با برداشتن فشار از پاشنه باعث تسریع درمان و جوش خوردگی می شود.

کفش عمیق

دارای عمق زیاد بمنظور ایجاد بستر مناسب برای بیمارن دیابتی که پای بزرگ و پر حجمی دارند تا از فشار به اندام و ایجاد زخم جلوگیری نماید و نیز بیمارانی که به علت دفورمیتی انگشتان مانند انگشت چکشی و بونیون نمیتوانند از کفش های معمولی استفاده کنند.

کفی طبی فومی و پلی اورتان

در درمان و اصلاح اختلالاتی نظیر صافی کف پا، گودی بیش از حد کف پا، درد های کف پا مثل متاتارسالژیا و درد های پاشنه تجویز می شود این کفی در انواع سخت(Rigid) ، نیمه سخت(Semirigid ) و نرم(Soft ) موجود است.

کفی کامپیوتری با اسکن تراش با CNC

جهت درمان ناهنجاریهای پا و زانو، پای دیابتی با زخم و اسکار قابل طراحی با متریال مختلف با دانسیته متفاوت سخت(Rigid) ، نیمه سخت(Semirigid ) و نرم(Soft ) موجود است.

UCBL

در چرخش های شدید مچ، التهاب تاندون تیبیال خلفی، پارگی تاندون ها و بیماری های پیشرونده مفصلی حداکثر ساپورت را ایجاد میکند.

صندل طبی

جهت اختلالات کف پا شامل خار پاشنه،صافی پا، دفورمیتی انگشتان و بونیون و جلوگیری از آرتروز و انحرافات زانو در رنگ ها وطرح هی مختلف موجود است.

پد متاتارسال کشباف

متعاقب كاهش قوس عرضي پا – قابل استفاده در منزل و داخل كفش و صندل بدون کاهش فضای داخلی آن.

بانداژ هالوکس ولگوس

جهت درمان و جلوگیری از پیشرفت انحراف سشت پا به داخل.

جوراب واریس

فشار ملايمي بر سيستم وريدي وارد آورده و خون را به طرف وريدهاي عمقي  و قلب هدايت میکند. در انواع زیر زانو، میانه ران و کشاله ران و جوراب شلواری با فشار های مختلف موجود است.

گردنبند نرم

ff1

متعاقب گردن درد – لغزش مهره های گردن – فتق ديسك مهره های گردن.

گردنبند نیمه سخت

ff2

متعاقب گردن درد – لغزش مهره های گردن – فتق ديسك مهره های گردن – سبك و راحت سوراخدار برای كاهش تعريق – با ساپورت بيشتر نسبت به نوع نرم.

گردنبند فیلادلفیا

ff3

متعاقب گردن دردهای حاد بر اثر عفونت مهره ها آسيب مهره و بافت نرم گردن –   سوراخدار برای كاهش تعريق.

قوز بند مغناطیسی با وزنه

ff4

جلوگيری از افتادگی شانه – صاف نگه داشتن كمر در افراد دارای قوس پشتی – مورد مصرف خانمهای جوان در سن بلوغ و افراد مبتلا به پوکی استخوان که دچار قوز پشتی هستند. کمک به تقویت عضلات گردنی و پشتی ضعیف و کشیده شد.

کمر بند طبی فنردار

ff5

متعاقب كمر درد های شديد – گرم نگه داشتن ناحيه كمری.

کمر بند طبی فنردار بلند

ff6

متعاقب كمر درد های شديد در ناحيه پشتی – گرم نگه داشتن ناحيه كمری – پشتی.

جوت

ff9

برای شکستگی های جلوی مهره در نواحی سینه ای و کمری ستون فقرات، بیماری های مفصل(آرتروز و آرتریت روماتوئید)، اسپوندیلیت انکیلوزان، قوز ناشی از پوکی استخوان و کایفوز شوئرمن کاربرد دارد و بااعمال نیروی سه نقطه فشار از خم شدن جلو گیری میکند.

ارتوزcash  با عملکردی شبیه به جوت

ff8

میلواکی

ff7

جهت درمان اسکولیوز در سطوح مختلف ستون فقرات بویژه ناحیه سینه ای فوقانی کاربرد دارد. قابلیت کنترل و اصلاح اسکولیوز تا حدی میتواند نیاز به درمان با جراحی را حل و یا آن را به تاخیر می اندازد.

بوستون

ff10

جهت درمان اسکولیوز در سطوح پایین ستون فقرات سینه ای و کمری.

بریس چارلستون و پروویدنس

tjjtr

جهت استفاده شبانه برای درمان اسکولیوز با نظر پزشک.

بالش طبی مخصوص خوابیدن

tk7k

yk

بالش های طبی موثر در کاهش فشار وارده به مهره های گردن و قسمت فوقانی ستون فقرات و حفظ انحنای طبیعی ستون مهره ها حفظ پوزیشن مناسب سرنسبت به بدن و کاهش کشیدگیهای ستون مهره ها میباشند. بالشهای طبی در مواردی که مشکلات آرتروز گردن و یا ناراحتیهای ستون مهره ها مانند دیسک کمر و دیگر مشکلات وجود دارند می توانند کمک کننده باشند.

بالش طبی مخصوص نشستن

lrl76

برای افراد مسن  , افرادی که از ناحیه لگن دچار مشکل می باشند ,  زنان باردار  ,افرادی که در ناحیه مقعد و باسن عمل جراحی انجام داده اند  ,افرادی که وزن بالا دارند و یا مجبورند طولانی بنشینند و یادر ناحیه ستون فقرات مشکل دارند کاربرد دارد. بالش فشار به ناحیه را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد. همچنین در مکان هایی که دارای  درجه حرارت ( گرم یا سرد بودن ) نامناسب می باشد استفاده از این بالش کمک بسیار زیادی در نادیده گرفتن این موضوع دارد.

ارتوزهای-اندام-فوقانی-دست-و-آرنج-min.jpg

اسپلینت شست thumb splint

اسپلینت شست

جهت پیشگیری از عارضه کشیدگی تاندون شست، حمایت از شکستگیهای خفیف و کنترل حرکت بیش از حد شست و درمان اختلالاتی مانند آرتریت مفصل بازیلار شست، انگشت ماشه ای(trigger finger ) و سندروم دکورون کاربرد دارد و درد و التهاب را به طور قابل ملاحظه بهبود می بخشد. در انواع سخت   و نیمه سخت با آتل موجود است.

Cockup splintمچ بند

مچ بند

برای کنترل  ودرمان انواع انحرافات و اختلالات مچ و دست(hand & wrist ) شامل سندروم تونل کارپال(CTS ) یا carpal tunnel syndrome  ، انواع کنترکچر های مفاصل دست، آرتریت روماتوئید(rheumatoid Arthritis ) و شکستگی های دست کاربرد دارد و در انواع بلند و کوتاه بر اساس نیاز بیمار  در دو جنس سخت و نیمه سخت طراحی و ساخته می شود.

anti  spasticity or pan اسپلینت آنتی اسپاسم یا پن

اغلب در بیماران سکته مغزی، فلج مغزی و بیمارانی که در مچ و دست دچار اسپاسم هستند کاربرد دارد و ساپورت کافی برای قوی کف دستی فراهم کرده و به کنترل مفاصل دست و مچ کمک میکند.

اسپلینت داینامیک دست dynamic hand splint

در آسیب های عصب رادیال کاربرد دارد و به صاف شدن مفاصل بین انگشتی کمک کرده و قوس کف دستی را ساپورت کرده و از صاف شدن مفاصل بین کف دست و انگشتان جلوگیری می کند.

اسپلینت انگشت

انواع اسپلینهای انگشت با طراحی استاتیک و داینامیک جهت درماندفورمیتی های انگشتان نظیر انگشت چکشی، دفورمیتی swan neck و boutonnièreو clawing انگشتان موجودند.

استرپ تنیس البو

این استرپ در بیماری آرنج تنیس بازان (tennis elbow ) که باعث بروز درد موضعی در ناحیه خارج آرنج و فوقانی ساعد میشود کاربرد دارد و با استفاده از مکانیزم ایجاد اوریجین کاذب در عضلات مربوطه درد و التهاب را بهبود می بخشد.

بریس آرنج(elbow cage)

بریس آرنج

به منظور بهبود بافت نرم، اصلاح بدشکلی ها، افزایش یا کاهش دامنه حرکت، تقویت عضلات، کاهش درد، ، بعد از جراحی تعویض مفصل، اختلالات مادرزادی، التهاب اپی کندیل های داخلی و خارجی استخوان بازو(tennis elbow , golf elbow)، استرس های مکرر، آرتروز ، بعد از جراحی پارگی تاندون، سوختگی و سندروم تونل کارپ(CTS) بکار رفته و آرنج را در برابر نیرو های طرفی محافظت کرده و مفاصل آرنج، ساعد، را بی حرکت می کند. در دو نوع سخت و نیمه سخت مو جود است.

ناکل بندر

جهت درمان دفورمیتی های ناشی از اسپاستیسیتی و یا آسیب عصب اولنار مانند claw hand  کاربرد دارد.

Ortez-B-02-min.jpg

انواع AFO

انواع AFO-min

جهت کنترل دفورمیتی ها و اختلالات مچ و پا نظیر افتادگی مچ پا (drop foot) التهاب نیام کف پایی(plantar fasciitis)، کوتاهی تاندون آشیل، و نیز کنترل و تامین حرکات مفصل مچ، اصلاح بدشکلی ها و….کاربرد داشته و به دوصورت  مورد استفاده در کفش برای راه رفتن و اسپلینت مخصوص شب (night splint) جهت اصلاح تدریجی اختلالات ذکر شده به کار می رود. انواع مختلفی از این ارتوز ها شامل سخت (solid) مفصل دار  و نرم (soft) در دسترس میباشد :

ankle support(قوزک بند آتل دار)

قوزک بند آتل دار

متعاقب صدمات ورزشي خفيف-آرتريت روماتوئيد خفيف و جلوگيري از پيچ خوردن پا درپیج خوردگی و بی ثیاتی شدید مچ پا، دستروفی عضلانی و مشکلات مربوط به حرکات جانبی مچ کاربرد دارند.

Waker AFO

این اورتوز برای مفصل مچ و پا حداکثر ساپورت را فراهم میکند و دارای مفصل قابل تنظیم در درجات مختلف میباشد.جهت بیحرکت کردن مفصل مچ پا پس از جراحی ویا آسیب های شدید و شکستگی تجویز میشود. در کنترل افتادگی مچ پا و پلانتار فاشیاتیست کاربرد دارد.

Charcot AFO

اغلب برای بیماران مبتلا به زخم های نوروپاتیک و یا زخم های کف پایی، پای بسیار حساس، شارکوت و تروما کاربرد دارد همچنین تماس کامل را فراهم میکند.

Patellar strap

در کندرومالاشی زانو، osgood schlatter و التهاب تاندون پتلا ، فشار را از محل اتصال پتلا به تیبیا برداشته و به جایگیری مناسب پتلا  کمک میکند. همچنین در ورزش های سنگین یا تحرک زیاد برای پیشگیری از آسیب احتمالی کشکک زانو کاربرد دارد.

patellar support

در درمان کشیدگی و جراحات زانو،آرتروز مفصل پتلوفمورال و پیشگیری از آسیب دیدگی ورزشکاران کاربرد دارد.

زانو بند فنر دار

جهت کاهش فشار و نیروهای برشی و کششی نا خواسته روی زانو در ورزشکاران و یا یعد از کشیدگی  و جراحات زانو استفاده میشود.

GII Brace

در مفصل زانوی مبتلا به آرتروز فشار را از روی کمپارتمان های جانبی زانو برداشته و موجب تسکین درد و التهاب می شود.در آسيب ليگاماني با كنترل داخلي و خارجي دارای مفصل و تسهيل حركت زانو.

Knee cage

جهت درمان و کنترل انحرافات زانو نظیر زانوی ضربدری( geno valgum) و پرانتزی (geno varum) و عقب زدگی زانو (recurvatum) کاربرد دارد.

بریس بلند (long leg brace)

long leg brace

متعاقب اختلالات و ضعف عضلات اندام تحتانی بخصوص در ضعف عضله چهار سر ران و در بیماران مبتلا به فلج اطفال، فلج مغزی،  ضایعات نخاعی، ضربه مغزی  و شکستگی های مفصل لگن و استخوان ران کاربرد دارد. این ارتوز ها با توجه به سطح ضایعه در بیمار طراحی و ساخته می شود و ممکن است قطعه لگنی داشته باشد یا نداشته  باشد.انواع   KAFOهای مخصوص برای استفاده در شب میباشد.

Dennis Brown

در درمان اختلالاتی مانند پا چنبری،  چرخش های لگن و پا به سمت داخل و دیگر بدشکلی های پا بصورت شبانه و برای  اصلاح تدریجی این اختلالات کاربرد دارد. قابل اتصال به کفش یا AFO.

پاولیک هارنس pavlik harness

پاولیک هارنس

جهت درمان دررفتگی مادر زادی  مفصل لگن نوزادان کاربرد دارد  و سر استخوان ران را درون حفره استخوان لگن قرار می دهد.

آمار بازدید

درباره پروفسور بیژن فروغ

من در سال ۱۳۶۱ از دبیرستان خوارزمی تهران فارغ التحصیل شدم .سال ۱۳۶۸ در رشته پزشکی از دانشگاه شیراز فارغ التحصیل شدم بمدت دوسال دوره تخصصی پاتولوژی را گذراندم …. ادامه

بزرگراه چمران، ابتدای باقرخان غربی، پلاک 89 قدیم، 26 جدید، طبقه دوم