کاربرد بیوفیدبک:

سردرد و بیوفیدبک

بیوفیدبک تکنیکی درمانی است که در آن افراد برای بهبود سلامت خود با استفاده از امواج حاصل از بدن خودشان آموزش می بینند.

متخصصان طب فیزیکی از بیوفیدبک برای کمک به بازیابی توان حرکتی در بیماران سکته مغزی با فلج عضلانی استفاده می نمایند.

بیوفیدبک کاربرد وسیعی در درمان بی اختیاری ادرار دارد.

روانشناسان از این تکنیک برای کمک به برای آرامش بخشیدن به افراد با تنش و اضطراب استفاده می کنند.

متخصصان زمینه های مختلف پزشکی، از بیوفیدبک برای مقابله با درد در بیماران کمک می گیرند.

بیوفیدبک روش درمانی است که با بکارگیری ابزارهای الکترونیکی اطلاعاتی را در مورد اعصاب و عضلات

و فعالیت های خودمختار بدن اندازگیری و پردازش می کند و در قالب فیدبک صوتی یا تصویری به بیمار و

پزشک معالج وی نشان می دهد. بیوفیدبک به بیماران کمک می کند تا آگاهی بیشتری از اعمال خودمختار بدن

بدست آورند و کنترل ارادی شان را افزایش دهند. با استفاده از فیدبک های صوتی و تصویری فرد می تواند

کنترل بهتری بر روی عملکرد اندام هایش بیابد. این دقیقاً  همان کاری است که یوگی و مرتاضان هندی در

طی سالیان سال انجام می دادند. بیوفیدبک نوعی تکنیک درمانی غیرتهاجمی است که کاهش علائم را در

افراد بسیاری موجب شده است. اثر گذاری این تکنیک از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

کاربرد بیوفیدبک در سردرد

بیوفیدبک بر حدود ۱۵۰ بیماری مؤثر است و در مورد سردرد میتوان گفت: که بیوفیدبک،

به عنوان یکی از روش های درمانی جایگزین می توانند روش موثر و ایمنی برای درمان انواع سردرد باشد.

بنیاد ملی سردرد اروپا گزارش کرده است که انواع روش های درمان بیوفیدبک، به عنوان یکی از رایج ترین

و پرکاربردترین روش های درمانی مکمل توسط بیماران مبتلا به میگرن مورد استفاده قرار می گیرد.

در این روش درمانی افراد می آموزند که چگونه با استفاده از ذهن خود، عملکردهای بدن خود را کنترل کنند.

این روش درمانی امروزه به عنوان یکی از موثرترین و بی خطرترین گزینه های درمان انواع دردهای مزمن

به خصوص سردرد مورد توجه قرار دارد.

لینک گرفتن نوبت اینترنتی تلفن نوبت گرفتن 66572220

نگارش:خانم رویا منصوری زیر نظر پروفسور بیژن فروغ