درمان گیاهی گردن درد با طب سنتی

این مقاله صرفا جهت اطلاعات شما می‌باشد و درمان قطعی با این روش‌ها ثابت نشده است.

gardandard

گردن درد که اصطلاح پزشکی آن سرویکالژیا (Cervicalgia) است امروزه یک مشکل شایع می‌باشد و تقریباً یک سوم از جمعیت دنیا در مقطعی از زندگی خود دچار این مشکل ناتوان کننده شده‌اند. دلایل متعددی برای ابتلا به گردن درد وجود دارد. این درد ممکن است همراه با گرفتگی، حساسیت به لمس، تورم و مشکل در بلعیدن باشد. داشتن این علائم برای مدت طولانی طاقت فرسا است. در ادامه در مورد درمان‌های خانگی از جمله درمان‌های گیاهی برای گردن درد توضیح داده می‌شود. این درمان‌ها می‌توانند به شما برای تسکین درد در کوتاه مدت کمک کنند.

زردچوبه

gardandard1

زردچوبه حاوی کورکومین است که یک ماده‌ی شیمیایی مهم بوده و به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل می‌کند. این ماده به بهبود گردش خون و در نتیجه تسکین درد کمک می‌کند.

• یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را به یک لیوان شیر داغ اضافه کنید.
  • مقداری عسل را اضافه کرده و منتظر بمانید تا خنک شود.
  • دو بار در روز و تا زمانی که درد تسکین یابد این محلول را بنوشید.

برگ کرفس

gardandard3

این گیاه می‌تواند در تسکین درد ناشی از گرفتگی گردن موثر باشد. آب برگ‌های کرفس را بگیرید و روزانه برای تسکین درد بنوشید.

ترب کوهی

gardandard4

یک درمان گیاهی دیگر برای گردن درد این گیاه می‌باشد. ترب کوهی تازه را تهیه کرده و آن را بر روی ناحیه‌ی دردناک قرار دهید. اما نباید برای مدت زمان طولانی بر روی گردن گذاشته شود زیرا می‌تواند باعث بی‌حسی یا سوزش شود.

پوست درخت بید سفید

gardandard5

این گیاه برای شرایطی که باعث درد و التهاب می‌شوند موثر است و پوست بید سفید در واقع منجر به کشف آسپرین شد. در صورتی که نمی‌خواهید نوع مصنوعی این دارو را مصرف کنید این گیاه یک انتخاب مناسب است، زیرا آسپرین می‌تواند باعث ناراحتی معده شود.

گیلاس

gardandard6

گیلاس دارای ترکیبی به نام آنتوسیانین است که به کاهش التهاب کمک کرده و به عنوان مسکن درد عمل می‌کند. اضافه کردن این میوه در رژیم غذایی می‌تواند باعث تسکین گردن درد شود.

سرکه سیب

gardandard7

یک روش دیگر برای کمک به گردن درد استفاده از سرکه سیب است. این سرکه به عنوان یک عامل ضد التهابی و آنتی اکسیدان عمل می‌کند. این خصوصیات در تسکین سریع درد موثر هستند. مصرف سرکه سیب بصورت خوراکی باعث از بین رفتن درد مرتبط با کمبود تغذیه می‌گردد.

• یک دستمال کاغذی را در سرکه سیب خیس کنید.
  • این دستمال را روی ناحیه‌ی دردناک گردن قرار دهید و تا زمانی که خیس است در آنجا بماند. این کار را تا زمانی که لازم است تکرار کنید.
  • همچنین می‌توانید در داخل وان حمام از این سرکه استفاده کنید. دو فنجان از آن را به آب ولرم حمام اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه در وان بمانید. این کار را هر روز انجام دهید.

گیاه پنجه شیطان

gardandard8

این گیاه دارای خواص ضد التهابی است که آن را در درمان درد موثر می‌کند. گیاه پنجه شیطان بصورت پودر موجود است که می‌توان آن را با آب ترکیب کرد و خمیری بدست آورد و بر روی ناحیه‌ی دردناک قرار داد. این دارو به تسکین درد ناحیه پایین کمر و نیز گردن درد کمک می‌کند.

زنجبیل

gardandard9

زنجبیل حاوی عوامل ضد التهابی است که به بهبود گردش خون در ناحیه متاثر کمک می‌کند و در کاهش درد نیز موثر است.

• ریشه زنجبیل را به تکه‌های کوچکی تقسیم کنید. زنجبیل را به مدت ده دقیقه در دو فنجان آب بجوشانید. مخلوط را صاف کرده و مقداری عسل برای شیرین کردن آن اضافه کنید. روزانه سه فنجان از آن را بنوشید.
  • در صورتی که زنجبیل پودر شده دارید، نصف قاشق چای خوری را به یک لیوان آب اضافه کرده و بنوشید. این کار را می‌توانید سه بار در روز انجام دهید.
  • کمپرس زنجبیل برای استفاده‌ی موضعی یک روش دیگر برای تسکین گردن درد است و تاثیر فوق‌العاده‌ی دارد. مقداری ریشه زنجبیل تازه را رنده کنید و سه قاشق غذاخوری از آن را داخل یک پارچه‌ی پنبه‌ای بریزید. بعد از جمع کردن پارچه آن را به مدت ۳۰ ثانیه داخل آب داغ قرار داده و اجازه دهید که کمی خنک‌تر شود و سپس آن را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی ناحیه‌ی دردناک قرار دهید. این کار را هر روز انجام دهید تا درد تسکین پیدا کند.
  • همچنین می‌توانید آب یا عصاره‌ی زنجبیل را برای کاهش التهاب و درد مصرف کنید.

پودر دارچین

gardandard10

پودر دارچین حاوی ترکیبات ضد التهابی است و این ترکیبات در واقع در درمان التهاب عضلات گردن بسیار مفید می‌باشند. شما می‌توانید برای رهایی کامل از مشکل گردن درد بطور روزانه چای دارچین مصرف کنید.

فلفل هندی

gardandard11

فلفل هندی حاوی کپسایسین است و دارای عوامل ضد التهابی و ضد درد می‌باشد که در تسکین گردن دردهای شدید بسیار عالی است.

دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را گرم کنید و یک قاشق چای خوری پودر فلفل هندی را به آن اضافه نمایید. این ترکیب را هم بزنید تا محتوای آن بطور کامل پخش شود. ترکیب حاصله را دو بار در روز بر روی گردن خود بمالید تا درد عضلات تسکین یابد.

ماساژ با روغن نارگیل

gardandard12

روغن نارگیل نیز دارای خواص ضد التهابی است. این روغن در شل کردن عضلات گرفته‌ی گردن و کاهش التهاب و خشکی آن بسیار موثر می‌باشد. برای دستیابی به نتایج بهتر گردن خود را با روغن نارگیل گرم ماساژ دهید.

روغن خردل

gardandard13هیچ گاه نمی‌توان تاثیر استفاده از روغن خردل را فراموش کرد. روغن خردل به کاهش التهاب و نیز شل شدن عضلات به منظور تسکین مشکل گردن درد کمک می‌کند. هر شب قبل از خوابیدن با این روغن گردن خود را ماساژ دهید و در صورت استفاده‌ی منظم موجب تسکین کامل مشکل شما خواهد شد.

روغن اسطوخدوس

gardajjjndard14

گل‌های اسطوخدوس از زمان‌های قدیم برای خواص پزشکی آن مورد استفاده قرار می‌گرفته است. امروزه استفاده از روغن اسطوخدوس در رایحه‌درمانی بسیار شایع است. روغن اسطوخدوس هنگامی که برای ماساژ استفاده شود یک درمان خانگی عالی برای ماساژ می‌باشد. این روش با تسکین تنش در عضلات عمل می‌کند.

• ابتدا یک دوش یا حمام آب داغ بگیرید تا میزان نفوذ روغن افزایش یابد.
  • مقداری روغن اسطوخدوس را بر روی شانه‌ها و گردن خود بمالید.
  • فشار ملایمی را با استفاده از حرکات چرخشی به مدت ۱۰ دقیقه اعمال کنید.
  • ماساژ را روزانه تکرار کنید.