ارتوزهای اندام تحتانی

انواع AFO

w1

جهت کنترل دفورمیتی ها و اختلالات مچ و پا نظیر افتادگی مچ پا (drop foot) التهاب نیام کف پایی(plantar fasciitis)، کوتاهی تاندون آشیل، و نیز کنترل و تامین حرکات مفصل مچ، اصلاح بدشکلی ها و....کاربرد داشته و به دوصورت  مورد استفاده در کفش برای راه رفتن و اسپلینت مخصوص شب (night splint) جهت اصلاح تدریجی اختلالات ذکر شده به کار می رود. انواع مختلفی از این ارتوز ها شامل سخت (solid) مفصل دار  و نرم (soft) در دسترس میباشد :

ankle support(قوزک بند آتل دار)

gydkt

متعاقب صدمات ورزشي خفيف-آرتريت روماتوئيد خفيف و جلوگيري از پيچ خوردن پا درپیج خوردگی و بی ثیاتی شدید مچ پا، دستروفی عضلانی و مشکلات مربوط به حرکات جانبی مچ کاربرد دارند.

Waker AFO

این اورتوز برای مفصل مچ و پا حداکثر ساپورت را فراهم میکند و دارای مفصل قابل تنظیم در درجات مختلف میباشد.جهت بیحرکت کردن مفصل مچ پا پس از جراحی ویا آسیب های شدید و شکستگی تجویز میشود. در کنترل افتادگی مچ پا و پلانتار فاشیاتیست کاربرد دارد.

Charcot AFO

w5

اغلب برای بیماران مبتلا به زخم های نوروپاتیک و یا زخم های کف پایی، پای بسیار حساس، شارکوت و تروما کاربرد دارد همچنین تماس کامل را فراهم میکند.

Patellar strap

w6

در کندرومالاشی زانو، osgood schlatter و التهاب تاندون پتلا ، فشار را از محل اتصال پتلا به تیبیا برداشته و به جایگیری مناسب پتلا  کمک میکند. همچنین در ورزش های سنگین یا تحرک زیاد برای پیشگیری از آسیب احتمالی کشکک زانو کاربرد دارد.

patellar support

w7

در درمان کشیدگی و جراحات زانو،آرتروز مفصل پتلوفمورال و پیشگیری از آسیب دیدگی ورزشکاران کاربرد دارد.

زانو بند فنر دار

جهت کاهش فشار و نیروهای برشی و کششی نا خواسته روی زانو در ورزشکاران و یا یعد از کشیدگی  و جراحات زانو استفاده میشود.

GII Brace

w10

در مفصل زانوی مبتلا به آرتروز فشار را از روی کمپارتمان های جانبی زانو برداشته و موجب تسکین درد و التهاب می شود.در آسيب ليگاماني با كنترل داخلي و خارجي دارای مفصل و تسهيل حركت زانو.

Knee cage

w9

جهت درمان و کنترل انحرافات زانو نظیر زانوی ضربدری( geno valgum) و پرانتزی (geno varum) و عقب زدگی زانو (recurvatum) کاربرد دارد.

بریس بلند (long leg brace)

w13

متعاقب اختلالات و ضعف عضلات اندام تحتانی بخصوص در ضعف عضله چهار سر ران و در بیماران مبتلا به فلج اطفال، فلج مغزی،  ضایعات نخاعی، ضربه مغزی  و شکستگی های مفصل لگن و استخوان ران کاربرد دارد. این ارتوز ها با توجه به سطح ضایعه در بیمار طراحی و ساخته می شود و ممکن است قطعه لگنی داشته باشد یا نداشته  باشد.انواع   KAFOهای مخصوص برای استفاده در شب میباشد.

Dennis Brown

rjatj

در درمان اختلالاتی مانند پا چنبری،  چرخش های لگن و پا به سمت داخل و دیگر بدشکلی های پا بصورت شبانه و برای  اصلاح تدریجی این اختلالات کاربرد دارد. قابل اتصال به کفش یا AFO.

پاولیک هارنس pavlik harness

w14

جهت درمان دررفتگی مادر زادی  مفصل لگن نوزادان کاربرد دارد  و سر استخوان ران را درون حفره استخوان لگن قرار می دهد.